Hemspråk i glashuset

Igår var det typ modersmålsdagen och vi skulle åka ner till stan till glashuset och för att ha typ lektion där... Jag, Sara och Samiya åkte med papis buss hihihi pappa gav oss massa frukter och chokladkakor som vi mumsade i oss i bussen...snacka om massa förvånade blickar vi fick hahahha..

Sen när vi kom fram tog vi en runda runt stan innan vår samling skulle börja alltså kl 16:00. Jag hämtade ut mina glasses! hihihi äntligen kan jag se så bra på tavlan när vi ska ha genomgångar och så på skolan! hiihih

I glashuset pratade de lite om varför man läser hemspråk och massa annat, sen hade vi frågesport hahah en av frågorna var: Vad är sambosa? hahahahah vi skrek: EN MATRÄTT!! ahhahaha det var typ den enklaste frågan då ;D sen fikade vi och drog sedan hem. :D Så nu var dagen slut! :D

Sambosa! För er som inte vet så är det en slags smördeg med köttfärsfyllning blandat med massa ingredienser! :D

Umeå glashuset!


Kommentarer
Postat av: perjin

heheh sambosa:)

sv: hehehe jag gillade hur ni båda gick först utan att märka att jag satt där bak tills du ba o perjin hehehe

2012-02-23 @ 20:50:38
URL: http://ivebeenshot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0